25 نکته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

8) توجه به چگونگي نوشتن

يکي از وبلاگ نويسان مورد علاقه من ، عادت ناخوشايندي دارد که نوشته هاي طولاني با جزئيات را بدون نوشتن حتي يک پاراگراف ساده و با اندازه قلم کوچکتر از حد معمول، مي نويسد . اگر براي يک لحظه نگاه کنم، سخت است که جاي خود را در نوشته هاي 1000 کلمه اي آن پيدا کنم. به عنوان يک نتيجه، من آن را اغلب نميخوانم ، به دليل آن که خواندن اين چنين ، تجربه ي دردناکي است و روي سئو تاثير منفي دارد .

9) شمارش املا

املا نيز داراي ارزش قابل ذکر است. قبل از اينکه بخواهيد مطلبي را نشر دهيد ، يکي از چندين مرورگر املايي را روي مطلب خود اجرا کنيد . هر واژه اي لازم نيست که کامل باشد و من خودم را مجبور به گمراه کردن در موارد ناخواسته مي دانم. اما خود من هم وقتي مطلبي ميخوانم و پشت سر هم با غلط املايي مواجه ميشوم ، اذيت ميشوم. و بله، اگر به اندازه کافي اين اتفاق بيفتد، من از سرخوردگي ديگر مطالب را دنبال نميکنم و آن مطلب سئو ي خود را از دست مي دهد .

10) فونتوگرافي شمارش

فونت را طوري تنظيم کنيد که به راحتي خوانده شود . برخي از وبلاگ نويسان فکر مي کنند باحال است که دست خط خود را به يک فونت سفارشي تبديل کنند يا از يک فونت مرسوم و مدرن استفاده کنند که به عنوان يک طرح فتوشاپ مناسب تر است !اما هر کسي فونت هاي عجيب و غريب را نصب نکرده است، يعني اين افراد فونت ها را به صورت استاندارد مانند Times New Roman مي بينند، و اين واقعا مي تواند ظاهر وبلاگ شما را از بين ببرد. بنابراين به جاي اينکه متن نوشته هاي وبلاگ خود را طراحي کنيد از يک فونت استاندارد در ابعاد استاندارد براي جذب مخاطب سئو استفاده کنيد.

11) ناوباري را فراموش نکنيد

آيا اين وبلاگ بخشي از يک سايت بزرگتر است، مانند وبلاگ شرکتي در سايت يک شرکت بزرگ؟ فقط به صفحه اصلي وبلاگ مراجعه نکنيد. سنديت هاي اخير خود را در نوار کناري سايت اصلي براي تشويق بازديد کنندگان براي بررسي وبلاگ نيز پيوند دهيد. لينک هاي داخلي به شدت به سئو کمک مي کنند .

12) ميزبان شما چقدر سريع است؟

يکي ديگر از وبلاگ هاي مورد علاقه من به قدري کند است که زمان زيادي از کليک در Rss من تا ورود کامل به سايت صرف مي کند . خوانندگان را اينگونه از دست ندهيد، زيرا شرکت ميزبان شما فکر مي کند 30 ثانيه يک زمان کاملا منطقي براي بارگذاري يک صفحه است.

13) اجتناب از افزونگي ويجت!

بله، قطعا برخي از ويدجت هاي جالب وجود دارند که شما مي توانيد به وبلاگ خود اضافه کنيد، مانند MyBlogLog يا يک جعبه عکس فليکر که با گالري عکس شما مرتبط است. اما آگاه باشيد که داشتن تعداد زيادي جاوا اسکريپت مي تواند سايت شما را کند کند. بنابراين براي بارگيري ويجت هاي زيبا و اما نه ضروري، زمان بارگيري را قرباني نکنيد.

14) داراي عنوان هاي توصيفي

بعضي از نرم افزارهاي وبلاگ باعث مي شوند عناوين ورودي شما در صفحات نتيجه موتور جستجو بسيار تکراري باشند و ممکن است باعث کاهش کليک شما شوند زيرا ممکن است عناوين بسيار بهينه اي داشته باشيد. اگر عنوان شما چيزي شبيه به " وبلاگ صنعت تکنولوژي جديد جيسون Xbox 360 عنوان شده براي انتشار آوريل " اعلام شده آن را به "عنوان جديد Xbox 360 عنوان شده براي انتشار آوريل" تغيير دهيد .

به دليل اينکه شما به عنوان يک وبلاگ معتبر در آن بازار شناخته شده ايد ، استفاده از نام وبلاگ در اول عنوان به سادگي فضاي حياتي را از بين مي برد و باعث مي شود که بقيه عنوان سئو به چشم نيايد و در نتيجه جستجو کاهش يابد. و اطمينان حاصل کنيد که عناوين شما واقعا ورودي را افزايش مي دهند و باعث تعجب خواننده شود نشود که بر روي وبلاگ چه مي تواند باشد. اطمينان از داشتن عناوين عالي براي خوانندگان و موتورهاي جستجو براي ارسال خوانندگان به شما يکي از اولين گام هايي است که شما بايد براي بهينه سازي وبلاگ خود داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/38/





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: